25 Aralık itibariyle başlayan ithalat yasağı, Apple müşterilerinin garanti kapsamı dışında hasar görmüş Apple Watch cihazlarını değiştirmelerini veya yeni bir Apple Watch satın almalarını engelliyor.
Bloomberg tarafından hazırlanan bir rapora göre, Apple, müşterilere Apple Watch Series 6 veya sonraki modellerinde tamir edilemeyecek kadar büyük bir hasar oluştuğunda, garanti kapsamı dışındaki ürünler için artık tam cihaz değişimi hizmeti sunmayacak. Apple Watch, karmaşık yapısı nedeniyle servis sağlayıcılar için tamir zorluğu yaratabilir, bu nedenle bozuk bir ekran yerine yedek bir cihaz sunma eğilimindedirler.
Apple, müşterilere, cihazlarını daha sonra kullanmak üzere saklamalarını ve ithalat yasağının kaldırılması durumunda bilgilendirilmelerini beklemelerini öneriyor. Aksi takdirde, müşterilerin tek seçeneği, Apple Watch SE'yi satın almak veya Apple Watch olmadan devam etmektir.
Ancak, hala ilk yıl garanti kapsamında olan veya uzatılmış AppleCare paketleri altında bulunan cihazlara, donanım bakımı hizmeti sunmaya devam edilecektir. Bu, müşterilerin garanti süresi içindeki cihazlarını sorunsuz bir şekilde kullanmalarını sağlayacak.
Bu karar, Apple Watch kullanıcılarını garanti dışı hasarlar konusunda daha dikkatli olmaya teşvik edebilir ve kullanıcıları, cihazlarını korumak için ekstra önlemler almaya yönlendirebilir.
Yorum Yap